· 5 דק׳ קריאה
איך להדליק את הטלוויזיה מהטלפון
איבדת את השלט, תפסת אפליקציית שלט, כיבית את הטלוויזיה מהטלפון — ובבוקר היא לא נדלקת שוב מהאפליקציה. אתה לא עושה שום דבר לא בסדר: רוב השלטים בטלפון באמת לא יכולים להדליק טלוויזיה. החדשות הטובות הן שטלוויזיות מודרניות רבות כן יכולות, בעזרת תכונה שנקראת Wake-on-LAN.
למה רוב אפליקציות השלט לא יכולות להדליק את הטלוויזיה
שלט בטלפון מדבר עם הטלוויזיה דרך Wi-Fi. אבל כשטלוויזיה כבויה לגמרי, גם שבב הרשת שלה בדרך כלל ישן — אז אין שום דבר ברשת שהאפליקציה תדבר איתו. בגלל זה אפליקציית שלט חלופית יכולה לרוב לכבות את הטלוויזיה (היא ערה אז) אבל לא להדליק אותה שוב.
מה Wake-on-LAN באמת עושה
Wake-on-LAN (WoL) היא ״חבילת קסם״ זעירה ששודרת ברשת הביתית שלך. אפילו בכוננות, טלוויזיות רבות משאירות רק את שבב הרשת שלהן מאזין לה. כשהחבילה מגיעה ממוענת לכתובת החומרה (MAC) של הטלוויזיה, הטלוויזיה נדלקת. בלי אינטרנט, בלי ענן — הכול קורה ב-Wi-Fi המקומי שלך.
מה צריך
- טלוויזיה שתומכת ב״Wake on LAN/Wireless״, ״Mobile power on״ או ״Remote start״ (רוב מכשירי Samsung, LG ו-Sony האחרונים, ורבים אחרים).
- הטלוויזיה מושארת בכוננות רגילה — לא מנותקת מהחשמל ולא בכיבוי ״eco״ עמוק שמנתק את שבב הרשת.
- ה-iPhone שלך על אותה רשת Wi-Fi כמו הטלוויזיה.
הדלק את זה בהגדרות הטלוויזיה שלך
הניסוח שונה בין מותגים, אבל חפש אחד מאלה. ב-Samsung: General → Network → Expert Settings → Power On with Mobile (וגם ״Wake on LAN/Wireless״). ב-LG: General → Mobile TV On → Turn on via Wi-Fi. ב-Sony / Android TV: Network & Internet → Remote start. הפעל את האפשרות, ואז אפס את הטלוויזיה מהחשמל פעם אחת כדי שההגדרה תיתפס.
תן ל-LazyBinger לעשות את זה בשבילך
כשאתה מצמד טלוויזיה, LazyBinger זוכר את כתובת ה-MAC שלה. אחרי זה, הקשה על הפעלה שולחת את חבילת ה-Wake-on-LAN אוטומטית — כך שהטלוויזיה נדלקת מחדש מצד אחר של החדר. אתה יכול אפילו לחבר את זה ל״מילת קסם״ קולית או לשגרת בוקר. הכול מקומי: בלי חשבון, בלי ענן, שום דבר לא יוצא מהרשת שלך.
רוצה את השלבים הספציפיים למותג? ראה את מדריכי הטלוויזיה שלנו לכל מותג, כמו עמודי השלט של Samsung, LG ו-Sony.